▼すべてのカテゴリーを見る

ちゅーやしまくとぅばの日!くっさや知っておきたいしまくとぅば8選

はいさい!

なま膝を怪我してサッカーがないびらんアキラやいびーん。

んなぁや連休んかいぬーして過いちちしましちゃんかみ?

わんやバーベキューをしちゃんり、野球を見んかい行ったりとばんないあしびましちゃん。

ところで、ちゅーやぬーの日か知ってなますかみ?

しまくとぅばの日ぬーんちすよ!

ってくとぅで、ちゅーやうちなーのフツでブログを書いていちゅーん。

題して、ちゅーやしまくとぅばの日!くっさや知っておきたいしまくとぅば8選!!

しまくとぅばの日とやみ?

琉球語もしくや琉球フツとや、日本のうちなー県と鹿児島県奄美群島で用いらりゆん言語やいびーん。

日本やまとぅの日本語と系統を同じくするものの、口頭でや互いんかい全く通じ合わないほどのばっぺーがあんため、日本語とや別の言語と見なす立場と、日本語内部の一フツと見なす立場とがぁります。

また、琉球語内部やてぃん地域差が著しいため、諸言語の集合として琉球諸語、あんいや琉球語派と見なす立場もあります。

ぬーんち9月18日なのかんでぃいーんと、しまくとぅば「く(ここのち)とぅ(とぅー)ば(やーち)」の語呂合せ、んじゃさやいびーん。

くっさや知っておきたいしまくとぅば

くまからやくっさや知っておきたいしまくとぅばをいくちかぁげてみましちゃん。

しまくとぅばや英語のさいうに聞こえるかもしれやびらんが、うひぐゎーしちゃん受け答えを覚えておけば、んかいわかうちなー人んかいなるくとぅがでちゅーんよ!

はいさい(こんにちは)

はいさい」や有名やくとぅ聞いたくとぅがあんかも知れやびらんが、標準語でや「はいさい」って意味やいびーん。

いきがはいさい、いなぐやはいたい、と言なます。

お店んかいいゆん時や人と会うときや「はいさい」とあびるようんかいしびら!

はじみてぃやーさい(はじめまして)

人と会う時の礼儀として挨拶がぁりますが、初めて会った人の時や「ハジミティヤーサイ」とちゃんと言えるようんかいなっておこう。

旅行やてぃん飲み屋やてぃん仲良くなるメーんかい「ハジミティヤーサイ」が言えるともっと仲良くなりゆんかもみ?

にふぇーでーびる(ありがとう)

ヌーかをしてとぅらさったん時やぬーがらをとぅらさったん時やしまくとぅばで「にふぇーでーびる」と伝えましょう。

感謝のちむぐくるちをぁえて島くとぅばんかいするくとぅんかいよって、ウヤ近感が湧ちゅーん。

英語やてぃん“Thank you”やんなぁ知ってますよね。

しまくとぅばも同じく「にふぇーでーびる」と言えるようんかいしておきましょう。

まーやいびーが(どこですか?)

旅行んかい行ったらいろんなところんかい行きたいやっさーや。

ヤシガ、初めてのところんかいいちゅん時やヌーがまーんかいあんか全く分からない。

ウングトール時んかい使えるのが「まーやいびーが?」やいびーん。

島の人たーやちむぢゅらさんので、教えてくりゆんとうむなますよ!

しまくとぅばで返さりゆん可能性も・・・

ちゃっさやいびーが(いくらですか?)

旅行んかい行ったらばんないおこーいむんしちゃいやっさーや。

まーさんものを食べたり、みやげを買ったりするのもうちなーの醍醐味のひとつ!

ウングトール時んかい使えるのが「ちゃっさやいびーが?」やいびーん。

お!うちなーの人み?やすくするよ!なんてくとぅもあいびーたんりして・・・

まーさん(美味しい)

うちなーといえばまーさん食べ物がばんない!

うちなーの伝統料理やむーちーろん、新鮮な海鮮もぁります。

居酒屋んかい行ったりしちゃんら、「まーさん!」ってあびてぃみましょう。

でーじ(すごく、大変)

強調するくとぅばや覚えてえーて損やないやいびーん。

先ほど書ちゅんまーさんも、たやっさー「まーさん!」ってあびるよりも、強調して「でーじまーさんやいびーん!」とあびてぃみましょう。

カリー!(乾杯!)

旅の疲れを癒すのも、てぃーち日を締めちむのんかいも、やっぱりお酒や最高やっさーや。

んなぁでマジュン乾杯しびら!

「かりー!」

クリを覚えておけば、地元の島人たちもしかますしながらもいそーさんちむぐくるちんかいなるくとぅびんやー!

面白かったら、役に立ったら、何も感じなかったら「いいね!」してね!

仕事そっちのけで記事を書いた人

I want to share interesting things with you! I like to study many things such as languages, different cultures, and sports, etc... Enjoy with me!!つまり、宜しくお願いしますってこと。

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です